söndag 1 juni 2008

Into the Mirror


Into the Mirror – Geoul sokeuro
Sung-ho Kim
2003

Sydkoreanska Into the Mirror hyrde jag eftersom jag ville se den, men när vi satte oss i soffan, jag och syster min, för att titta på filmen, så kom vi på att vi troligtvis redan sett den. Att vi glömt bort den så totalt är nog inte ett gott betyg. Det är ingen dålig film. Snyggt gjord och bra skådespel och effekter, men något fattas ändå.

Ett varuhus ska öppnas på nytt efter en stor brand. Det har ryktats att anställda sett spöken och hört konstiga saker i varuhuset sedan branden, men ingen tar det på något större allvar. Plötsligt börjar det inträffa ett antal märkliga dödsfall som alla har en sak gemensamt. Morden har skett framför en spegel. Den föredetta kriminalpolisen Woo, nu säkerhetsvakt på varuhuset, hjälper till att utreda dödsorsakerna och börjar misstänka att allt inte står rätt till. Samtidigt plågas han av minnen från sin tid som polis, när han misslyckades med att rädda en kollega eftersom han sköt mot en spegel istället för på gärningsmannen.

Jag tror faktiskt att jag tyvärr kommer att glömma bort att jag sett denna film snart igen. Historien är lite rörig och det är väldigt många personer att hålla reda på. Den är absolut inte dålig men heller ingenting speciellt.

2,5/5

Inga kommentarer: