söndag 1 juni 2008

Guinea Pig 1 – Devil's Experiment

Guinea Pig 1 – Devil's Experiment

Den första av de så mycket omtalade Guinea Pig-filmerna. Tre män håller en ung kvinna fången och pinar henne på olika sätt. Så mycket mer händer inte. Jag tror att jag har sett lite för mycket våldsamma filmer, så jag reagerar inte alltför häftigt, men jag tror även att den version jag fått tag på var klippt till viss del. Annars är filmen väldigt märkligt klippt i original.

Filmen utspelar sig 198X och texten ska få oss att tro att den är sann, men som man kommit fram till senare, är denna film inte sann överhuvudtaget. Möjligen att den är gjord efter en äkta version, men just denna version är inte på riktigt. Scener som blir riktigt obehagliga är exempelvis maskscenen och köttscenen eftersom de måste väl nästan ha gjorts på riktigt, men att de verkligen tvingar henne att lyssna på oljud i 20 timmar och snurra på en stol tills hon kräks och att de piercar hennes öga är knappast sant.

Ja, vad ska man säga om den här filmen. Snygga effekter men en helt onödig film. Jag förstår inte vem den här filmen egentligen är gjord för. Kanske finns det några knäppskallar som tänder på att se folk pinas, eller så är den gjord för sådana som jag som strävar efter att se nästan vad som helst som filmats, men jag finner ingenting roande i The Devil's Experiment. Men värd en tvåa för effekterna och upplägget i alla fall.

2/5

Inga kommentarer: